آمار

bia2download70

تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

مقاله و تحقیق دانشجویی از این وبلاگ قابل دانلود میباشد

۱۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

اصول-پایپینگ-لوله-کشی-صنعتی-برای-مهندسان-تازه-کار
اصول پایپینگ لوله کشی صنعتی برای مهندسان تازه کار
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 4106
قیمت: 80000 تومان

بخشی از متن:
یادگیری و مقدمه ای بر پایپینگ - اشنایی با محاسبات اولیه - اطلاعات تکمیلی - تجهیزان - عایق بندی - شیر الات - اتصالات - اطلاعات تکمیلی

دانلود فایل

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۹
elisa del

 

فایل-اکسل-فهرست-بها-اصلاح-شده-97
فایل اکسل فهرست بها اصلاح شده 97
فرمت فایل دانلودی: .xlsx
فرمت فایل اصلی: XLSX

قیمت: 250000 تومان

بخشی از متن:
فایل اکسل فهرست بها اصلاح شده 97. تمام ایتم ها به صورت تک تک به منظور سهولت در ایجاد بهای پروژه ها .این فایل از pdf به صورت دستی به اکسل تبدیل شده است و اصلاحات لازمه روی آن انجام گردیده است.

دانلود فایل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۲۱:۳۲
elisa del

 

دانلود کتاب صوتی چگونه خوب صحبت کنم؟

دانلود کتاب صوتی چگونه خوب صحبت کنم؟

عنوان کتاب: چگونه خوب صحبت کنم؟ نویسنده: پردیس حمیدی گوینده: راضیه هاشمی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 12 حجم کل فایل ها: 180 مگابایت مدت زمان پخش: 3 ساعت و 29 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی چگونه خوب صحبت کنم؟ نوشته ی پردیس حمیدی، راهنمایی کاربردی ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۲
elisa del

 

دانلود کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش

دانلود کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش

عنوان کتاب: تولستوی و مبل بنفش نویسنده: نینا سنکویچ مترجم: لیلا کرد گوینده: مریم پاک ذات فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 20 حجم کل فایل ها: 368 مگابایت مدت زمان پخش: 9 ساعت و 37 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش نوشته ی نینا سنکویچ، ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۱
elisa del
شاخص کل توقفات نت (پارتو توقفات فنی)

شاخص کل توقفات نت (پارتو توقفات فنی)

شاخص کل توقفات نت یا پارتو زمان و درصد انواع توقفات فنی، در واقع بیان کننده میزان انواع توقفات فنی از دو جایگاه زمان و درصد می باشد. در این شاخص می توانید پارتو توقفات کل تجهیزات سازمان خود را در یک نگاه مشاهده و سهم هر تجهیز را ارزیابی نمایید. این فرم به گونه ای طراحی شده ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۰
elisa del

 

پیشرفت‌های اخیر در پرتو درمانی و عوارض جانبی مرتبط با آن در سرطان

پیشرفت‌های اخیر در پرتو درمانی و عوارض جانبی مرتبط با آن در سرطان

پیش زمینه: پرتو درمانی ( RT) روش اصلی غیر جراحی کنترل تومورهای بدخیم است. RT در هر دو جنبه روش شناختی و بیولوژیکی در چند دهه گذشته پیشرفت کرده است. اگرچه RT یک تکنیک بسیار مهم و غیر تهاجمی است اما اثرات غیر همدلانه ای بر جای می گذارد. تحقیقات برای غلبه بر این ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۳:۰۹
elisa del

 

کتابچه-بازاریابی-الکترونیک

کتابچه بازاریابی الکترونیک
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 100
حجم فایل: 588
قیمت: 12000 تومان

بخشی از متن:
کتابچه "بازاریابی الکترونیک"

مباحث ویژه رشته IT

دوره کارشناسی

بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک

ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزارهای الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در حال انجام معاملات و تراکنشات تجارت الکترونیک هستید. ( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk, )

تجارت الکترونیک می تواند بعنوان مجموعه ای ازکامپیوترهای متصل به اینترنت تعریف شود که فعالیتهای تجاری را ساپرت نموده و باعث افزایش سرعت تحویل و کاهش هزینه های عملیاتی می شود ضمن اینکه سبب بهبود فرایند تصمیم گیری و کاهش هزینه های عملیاتی، توسعه کانالهای توزیع و بازارها، کاهش و حذف تلاشهای بیهوده و مضاعف از پروسه فعالیتها خواهد شد. ( E-commerce & Internet law نوشته j.Dianne Brinson, Benary Dara-Abrams, Jennifer Masek ).

سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی(OECD) تجارت الکترونیک را چنین تعریف کرده است:" انجام تجارت کالاها و خدمات ازطریق وب است چه آن دسته ازکالاها و خدماتی که قابلیت ارائه و تحویل از طریق وب را دارند و چه آنهایی که این قابلیت را ندارند . در حقیقت تجارت ازطریق ابزارهای فناوری جدیدی است که تمام جنبه های تجارت را اعم از ایجاد بازار تجاری، سفارش دهی، مدیریت زنجیره عرضه، معاملات پول را در بر میگیرد.البته برای گسترش EC لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی ازجمله زیر ساختهای مخابراتی EDI ، کاتالوگهای شبکه ای برای مسایل قانونی، ایمنی پیام رسانی مهیا شود تا بتوان عملکرد یک شرکت را بهبود بخشید.

آقای Zwass(1998) تجارت الکترونیک را چنین تعریف نموده است:

به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجاری، حفظ ارتباطات تجاری و انجام تراکنشات بازرگانی بوسیله شبکه های ارتباطات راه دور.

دولت انگلستان نیز از یک مفهوم گسترده در این ارتباط استفاده کرده است :

تجارت الکترونیک به مبادله اطلاعات در طول شبکه های الکترونیکی و در هر مرحله از زنجیره تامین گویند خواه با یک سازمان باشد یا میان چند شرکت و مصرف کنندگان یا میان بخش خصوصی و دولتی، هزینه ای برای آن پرداخت شود یا نشود.

با توجه به این تعاریف تجارت الکترونیک تنها محدود به خرید و فروش واقعی محصول نیست و فعالیتهای قبل و بعد فروش را هم در طول زنجیره تامین و عرضه در بر می گیرد.

Kalakota& Whinston (1997) چهار دیدگاه را در زمینه تجارت الکترونیک ارائه می کند:
منظر و دیدگاه ارتباطی (Communication Perspective) یا ارائه اطلاعات، محصول و خدمات یا پرداخت بوسیله ابزارهای الکترونیکی

دیدگاه فرایندی تجارت (A business process perspective) یا بکارگیری تکنولوژی جهت اتوماتیک سازی تراکنشات تجاری و جریانات کاری
دیگاه خدمات (A service perspective) یا کاهش هزینه ها همزمان با افزایش سرعت و کیفیت خدمات قابل ارائه
دیدگاه آنلاین (online perspective) یا خرید و فروش محصولات و اطلاعات به شکل آنلاین

(, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای (Dave Chaffey

می بینیم که طبق دیدگاههای فوق بکارگیری تجارت الکترونیک تنها منحصر به خرید و فروش نیست بلکه کاهش هزینه ها، اتوماتیک سازی برخی جریانات کاری و ارائه اطلاعات هم ازابعاد اصلی این ابزار جدید می باشد.

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها

انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک از طریق شبکه های کامپیوتری با فرمت استانداری که در ابتدا جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایجاد شده بود و تحت عنوان EDI یا ٍElectronic Data Interchange شهرت دارد، آغاز شد.EDI متدی برای انتقال اطلاعات میان بانکها و سایر شرکتها در یک سیستم بسته است. EDI در سیستم سفارش دهی،پروسه کارت اعتباری و سپرده گذاری مستقیم و بسیاری از فرایندهایی که در طول سه دهه گذشته کاربرد داشته اند، استفاده می شده است.ATM یا Automated Teller Machine و کارتهای اعتباری نمونه هایی از نوعی تجارت الکترونیک است که قبل از ایجادوب وجود داشته است.
( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk, .)

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک تجارتی است که از طریق رسانه های الکترونیکی چون تلویزیون و فکس، اینترنت و شبکه های خصوصی انجام میشود.تعریف دیگری هم در این زمینه ارائه شده است و آن پیوستگی میان سرویس های ارتباطی[1]، مدیریت داده[2] و مباحث امنیتی[3] است که انتقال اطلاعات را درباره فروش کالا و خدمات سهولت می بخشد.درک معنی این سه واژه برای درک تجارت الکترونیک ضروری است هر چند که این مفاهیم در تجارت الکترونیک شباهتهای بسیاری با تجارت سنتی دارد.


سرویس های ارتباطی: این قسمت شامل روش و نحوه انتقال اطلاعات ازخریدار به فروشنده است .بعنوان مثال هنگام استفاده ازوب سایتهای معمولی تجارت الکترونیک، خریداران ازسبد خرید استفاده می کنند تا محصولات خریداری شده را سورت کنند و سپس این فرایند چک می شود تا اطلاعات لازم به فروشندگان انتقال یابد.

امنیت : متد حفظ امنیت اطلاعات از هکرهای موجود ازطریق سندیت دادن و شناسایی منابع اطلاعاتی و تضمین حریم شخصی و درستی و صحت اطلاعات است.معمول ترین متد و استانداردی که برای نقل و انتقال اطلاعات در طول اینترنت انجام می شود SSLیا بعبارتی Secure Socket Layer است که اکثر موتورهای جستجو و نرم افزارهای جستجو با نشان دادن یک آیکن مانند قفل، امنیت سایت را تعیین می کنند.

مدیریت اطلاعات: این بخش فرمت و شکل تبادل اطلاعات را تشریح می کند هنگامی که اطلاعات خریدار به فروشنده جهت پردازش انتقال می یابد باید این مسئله تعیین شود که با چه فرمتی اطلاعات در اینترنت انتقال یابد مثلا اطلاعات پرداخت مثل شماره کارت اعتباری باید از طریق پروتکلهای استاندارد اینترنت انجام شود. (CIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشتهChris Minnick & Margaret T.Minnkk, )

Chaffey & Smith (2001) اشاره می کنند که تکنولوژی اینترنت می تواند برای رسیدن به اهداف ذیل بکار گرفته شوند:

شناسایی : اینترنت می تواند در تحقیقات بازار برای پیدا کردن خواسته ها و نیازها ی مشتریان بکار رود.
پیش بینی(anticipate) : اینترنت کانالی است که از طریق آن مشتریان به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و اقدام به خرید می کنند .درک این تقاضا برای مدیریت تخصیص منابع به بازاریابی الکترونیک بسیار اساسی است.
ایجاد رضایت: یک فاکتور اساسی موفقیت در بازاریابی الکترونیک ، کسب رضایت مشتری از طریق کانال الکترونیکی است مثل سهولت استفاده از یک سایت و میزان فعالیت آن و اینکه چطور یک محصول فیزیکی ارسال می شود یا چه استانداردی برای ارائه خدمت به مشتریان وجود دارد. (, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای Dave Chaffey )

Bocij et al (1999) مزایای بکارگیری اینترنت در تجارت الکترونیک را در 6c ذیل خلاصه کرده است:

Cost Reduction
Capability
Competitive advantage
Communication improvement
Control
Customer service improvement

تجارت الکترونیک و حذف مرزها

در حال حاضر تجارت الکترونیک ازبسیاری از محدودیتهایی که در اشکال قبلی خود داشتند خارج شده است.مثل هزینه های بالای پیاده سازی EDI چرا که مستلزم ایجاد شبکه های خصوصی بود یا سفارش تلفنی دادن که مستلزم بکارگماردن یک تلفنچی برای پاسخگویی به تلفن ها است .بسیاری از اشکال تجارت الکترونیک شامل محدودیتهایی چون محدودیت ساعات خرید یا محدودیت جغرافیایی بودند اما اینترنت توانست برای تبادل اطلاعات راههایی را ایجاد کرده و این مشکلات را حل کند. پس از معرفی web browser چون Mosaic و Netscape در سالهای93و 94 وب سایتهای خرده فروشی چون Amazon به شکل آنلاین فعالیت خود را آغاز نمودند.در حال حاضر نیز هزاران وبسایت تجارت الکترونیک وجود دارد و روزبروز هم تعداد آنها افزایش می یابد. (CIW E-commerce Designer. Certification Bible نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk )

دلایل ایجاد تجارت الکترونیک

درمدت زمان کوتاهی تجارت الکترونیک از یک تجربه آکادمیک به بخش مهمی از تجارت جهانی مبدل شده است.تجار و مشتریان و مصرف کنندگان به دلایل متعددی جذب دنیای تجارت الکترونیک شده اند.سه دلیل عمده آن باز شدن بازارهای جدید، افزایش کارایی و توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی بوسیله تجارت الکترونیک است.

باز شدن بازارهای جدید :

در اینترنت تجار قادرند که کالای خود را بدون هزینه های زیاد و محدودیتهای جغرافیایی که در یک فروشگاه فیزیکی وجود دارد بفروش برسانند، ضمن اینکه کالای بیشتر را به مشتریان بیشتری که خارج از حیطه دسترسی آنها قراردارد می فروشند. مصرف کنندگان نیز قادرند کالای مورد نیاز خود را از تاجر یا بازرگان بدون نیاز به دسترسی به فروشگاه فیزیکی تهیه کند.

افزایش کارایی:

هر مانعی که میان یک کسب و کار و مشتریان قرار بگیرد سبب از دست رفتن کارایی خواهد شد. در دنیای واقعی تجارت برخی از این موانع عبارتند از فاصله مکانی، ساعات فعالیت مجموعه های تجاری، نیاز به توزیع کنندگان و واسطه ها.

تجارت الکترونیک برای انواع کسب و کار ایجاد جذابیت خواهد کرد چرا که به مدیران آنها اجازه می دهد ارتباط مستقیم بیشتری را با مشتریان برقرار کنند.اما این توانایی را نیز به خرده فروش می دهد که براحتی قیمت ها و محصولات را با هم مقایسه کند ضمن اینکه خریدهای اینترنتی از پرداخت مالیات فروش معاف می باشند.

توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی:

یکی ازبهترین نمونه های تجارت الکترونیک Amazon.com است . آمازون از دیدگاه رقابتی با سایر وب سایتهای خرده فروش رقابت می کند و گاها نیز از این پایگاه کپی برداری می شود چرا که آمازون فعالیتهایی را انجام می دهد که سایر کتابفروشیها قادر به انجام آن نیستند ، یک انبار فوق العاده غنی از کتب، نه فقط مشهورترین کتب بلکه هر کتاب چاپی در ارتباط با هر موضوعی را در انبار خود نگهداری می کند.شما نیازمند این هستید که بتوانید در هر زمانی به یک کتاب فروشی خوب دسترسی داشته باشید و آمازون توانسته این مشکل را حل کند و از این استعداد و صلاحیت در وب استفاده کرده است.نمونه دیگر peapod.com و Webvan.com و homegrocer.com را در زمینه سفارش گیری انواع خواربار در نظر بگیرید. این سه پایگاه اینترنتی با خرده فروشیها همکاری دارند تا بتوانند امکان خرید و تحویل آنلاین جنس به مشتری را فراهم کنند و یکی از نگرانی های اصلی که مشتریان بالقوه درباره این نوع از سرویسها دارند بحث کیفیت است که هر چقدر بیشتر تحقق پیدا کند قادر خواهند بود اعتماد مشتریان بیشتری را بخود جلب کنند این بازار بالقوه توان زیادی دارد چرا که خرده فروشی کار بسیار دشواری است که افراد اندکی به انجام آن تمایل دارند."


بخش دوم: انواع مدلهای کسب و کار در تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک فرایند خرید و فروش، نقل و انتقال و مبادله محصول ، خدمات و اطلاعات را از طریق شبکه های کامپیوتری و همچنین اینترنت شامل می شود.برخی افراد E-business را با E-commerce با یک معنی بکار می برند در حالیکه E-business معنای گسترده تری دارد و نه فقط خرید و فروش کالا و خدمات بلکه ارائه خدمت به مشتری و همکاری با شرکای تجاری و نقل و انتقالات الکترونیکی درون یک سازمان و E-Learning را نیز شامل می شود.تجارت الکترونیک می تواند بسته به میزان Digitization یا دیجیتالی بودن ، ازفیزیکی تا دیجیتالی طبقه بندی شود. میزان دیجیتالی بودن به سه عامل ذیل مرتبط می شود:

محصول یا خدمتی که فروخته می شود.(Product)
فرایندها (Process)
واسطه ها (Intermediary)

Choi et al در سال 1997 چهارچوبی برای تشریح ترکیبات مختلف و ممکن این سه بعد فوق ایجاد کرده است.یک محصول می تواند فیزیکی یا دیجیتالی باشد. یک فرایند می تواند فیزیکی یا دیجیتالی باشد ، یک آژانس یا واسطه می تواند فیزیکی یا دیجتالی باشد.در تجارت سنتی هر سه بعد فیزیکی اما در EC همه دیجیتالی هستند ، بقیه موارد شامل ترکیبی ازابعاد فیزیکی و دیجیتالی خواهد بود.

اگر حداقل یک بعد دیجیتال باشد آن شرایط را تحت Partial ecommerce می خوانیم مثلا خرید یک پیراهن از فروشگاه الکترونیک Wal-Mart یا یک کتاب ازآمازون، چراکه بازرگان یا فروشنده بطور فیزیکی کالا را با FedEx ارسال می کند. در حالیکه خرید یک کتاب الکترونیکی ازآمازون یا نرم افزار از Buy.com تجارت الکترونیک خالص یا Pureecommerce است چون محصول ، پرداخت آن و آژانس هایی که آن را توزیع و تحویل می دهند بطور آنلاین عمل می کنند.

شامل ورد 100 صفحه ای

فهرست :

بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک 4

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک 4

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها 6

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک: 6

تجارت الکترونیک و حذف مرزها 7

دلایل ایجاد تجارت الکترونیک 8

بخش دوم: انواع مدلهای کسب و کار در تجارت الکترونیک 10

انواع تراکنشات در تجارت الکترونیک 11

تعریف مدل تجاری ( (Business Model: 12

گزینش مدل تجاری Business Model: 13

بخش سوم : بازاریابی الکترونیک 15

تعریف بازاریابی الکترونیک (اینترنتی): 16

فواید بازاریابی الکترونیک 17

فرصتهای بازاریابی الکترونیک در سطح بین الملل 18

آمیخته بازاریابی الکترونیک: 20

عناصرآمیخته بازاریابی الکترونیک: 20

بخش چهارم :بررسی رفتار خرید مصرف کنندگان Online و فاکتورهای اثرگذار بر فرایند خرید 28

طبقه بندی مصرف کنندگان آنلاین ازدید گروه مشاوران بستون 29

رفتار خرید آنلاین 31

عناصر تشکیل دهنده تجربه وب web experience 33

بررسی آیتم Usability (قابلیت استفاده) و زیرمجموعه آن 34

بررسی آیتم Interactivity (تعامل) و زیرمجموعه آن 35

بررسی آیتم Trust(اعتماد ) و زیرمجموعه آن 36

بررسی آیتم Aesthetic(زیباشناسی ) و زیرمجموعه آن 37

بررسی آیتم Marketing mix(آمیخته بازاریابی ) و زیرمجموعه آن 37

بخش پنجم : بازاریابی پست الکترونیک ، اولین روش بازاریابی الکترونیک 38

کاربردهای بازاریابی پست الکترونیک: 39

چند تعریف کلیدی در بازاریابی پست الکترونیک 40

بازاریابی مستقیم پست الکترونیک (Direct email marketing) 42

مزایای بازاریابی پست الکترونیک 43

روشهای بازاریابی پست الکترونیک 45

جایگاه CRM دربازاریابی پست الکترونیک 50

طرحی برای رشد و توسعه ایمیلها: 55

نقش نرم افزارهای طراحی شده در بازاریابی پست الکترونیک 59

حفظ حریم شخصی در پست الکترونیک (privacy) 60

پیام های بیش از اندازه 61

شخصی سازی بیشتر یا کم تر؟ (personalization) 62

تعارض در کانالهای Brick & Click: 62

خریداران دمدمی مزاج 63

بخش ششم : بازاریابی ویروسی ، دومین روش بازاریابی الکترونیک 64

تعریف بازاریابی ویروسی 64

مزایای بازاریابی ویروسی 66

عناصر استراتژی بازاریابی ویروسی 67

تکنیک های بازاریابی ویروسی 68

تعریف Viral Email Marketing : 70

اهداف بازاریابی پست الکترونیک ویروسی: 71

بخش هفتم: تبلیغات آنلاین ، سومین روش بازاریابی الکترونیک 74

اهداف تبلیغات آنلاین 75

ایجاد آگاهی ازبرند(Brand Awarness) 75

ایجاد ترافیک و فروش 76

تبلیغات آنلاین و بازارهای هدف 76

چالش در تبلیغات آنلاین 77

بخش هشتم : بازاریابی مشارکتی ، چهارمین روش بازاریابی الکترونیک 89

مزایای یک برنامه مشارکتی 89

بخش نهم: تبلیغات موتورهای جستجو، پنجمین روش بازاریابی الکترونیک 97

چگونگی لیست شدن در موتور جستجوی گوگل 98

راههایی برای اندازه گیری نتایج فعالیتهای خود: 100

 

 

 

 

دانلود فایل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۳:۰۵
elisa del

 

پروژه-طراحی-قالب-کشش-عمیق-نیم-توپی

پروژه طراحی قالب کشش عمیق نیم توپی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 178
حجم فایل: 50400
قیمت: 45000 تومان

بخشی از متن:

پروژه طراحی قالب کشش عمیق نیم توپی  شامل 178 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش
 
قسمتی از متن:

طراحی قالب بخش بزرگی از مهندسی ابزار را تشکیل می دهد موضوعی پیچیده و جالب می باشد. همچنین یکی از ضروری ترین بخش های مباحث طراحی ابزار است .

از قالب ها برای بریدن و فرم دادن فلزات نازک استفاده می شود. قالب ها معمولاً از قطعات متعددی ساخته شده اند که قسمت عمده همه آنها را سنبه و ماتریس و یا سنبه و قطعه فرم دهنده تشکیل می دهند. این فصل بطور خلاصه در مورد طبقه بندی قالب ها بر اساس کیفیت تولید محصول (پایین، متوسط، بالا) و تعداد مراحل و ایستگاه های کاری و در ادامه همچنین به بررسی انواع قالب ها و عملکرد آنها می پردازد.  در فصل اول برای آشنایی مخاطب در مورد انواع قالب و طبقه بندی آن در صنعت توضیح داده شده است.

در فصل دوم جنس مورد استفاده برای قالب و ابزار شرح داده شده است.

در فصل سوم در مورد دستگاههای پرس،انواع و اجزاء این دستگاهها صحبت شده است.

در فصل چهارم و پنجم به تفضیل درباره قالب های کشش عمیق،محاسبات و اجزاء و نحوه ساخت و نقشه های چند قالب آماده گفته شده است.

و در پایان یک قالب کشش عمیق نیم توپی طراحی شده است.

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول: انواع قالب ها

1-1- مقدمه 1

1-2- انواع طبقه بندی قالب 2

1-2-1- طبقه بندی قالب بر اساس کیفیت تولید محصول 2

1-2-2- طبقه بندی قالب بر اساس تعداد ایستگاههای کاری 2

1-3- انواع قالب ها 3

1-3-1- قالب پولک زنی 3

1-3-2- قالب های قطع 4

1-3-3- قالب های سوراخکاری 5

1-3-4- قالب های مرکب 6

1-3-5- قالب خمکاری 8

1-3-6- قالب شکل دهی 8

1-3-7- قالب های کشش 8

1-3-8- قالب های دوره بری

1-3-9- قالب دوره بری تکمیلی

1-3-10- قالب های خانکشی

1-3-11- قالب سجاف (میل مرغکی)

1-3-12- قالب بادامک جانبی

1-3-13- قالب های لب برگردانی (فیتیله زنی )

1-3-14- قالب باز کردن (شکم دهی)

1-3-15- قالب های سر جمع کردن (گلویی کردن)

1-3-16- قالب های اکستروژن

1-3-17- قالب های شکل دهی سرد (سردکار)

1-3-18- قالب های چند مرحله ای

1-3-19- قالب های پرسکاری دقیق

1-3-20- قالب های مونتاژ

فصل دوم: جنس مورد استفاده برای قالب و ابزار
 
2-1- مقدمه 

2-2- فولادهای کربنی و آلیاژی

2-2-1- شناسایی فولادهای کربنی و آلیاژی

2-2-2- تأثیر عناصر آلیاژی مختلف بر فولادها

2-2-3- فولادهای کربنی

2-2-4- فولادهای آلیاژی

2-2-5- قابلیت ماشینکاری فولادها

2-2-6- خواص مکانیکی فولادها

2-2-7- کاربردهای فولادهای کربنی و آلیاژی

2-3- فولادهای ابزار و قالب

2-3-1- شناسایی و طبقه بندی فولادهای ابزار و قالب

2-3-2- فولادهای ابزار و قالب سردکار

2-4- فلزات غیرآهنی

2-5- مواد غیر فلزی

فصل سوم: پرس ها

3-1- مقدمه

3-2- پرس های مکانیکی

3-3- پرس های هیدرولیکی

3-4- سیستم روانکاری

3-5- انتخاب پرس

فصل چهارم: کشش عمیق

4-1- مقدمه

4-2- مکانیک کشش عمیق

4-2-1- قابلیت کشش عمیق
 
4-3- نیروها 

4-3-1- اولین مرحله کشش

4-3-2- مراحل بعدی فرایند کشش

4-4- محاسبات اندازه بلانک برای پوسته های متقارن

4-5- تعیین شکل بلانک مورد نظر برای پوسته های غیر متقارن

4-5-1- پوسته مستطیل شکل

4-5-2- پوسته هایی با مقطع مربعی

4-6- فرایند کشش در عمل

4-6-1- عیوب پدید آمده ضمن کشش عمیق

4-6-2- روانکاری در فرایند کشش

فصل پنجم : قالب های کشش عمیق

5-1- مقدمه

5-2- لبه های ماتریس کشش

5-2-1- لبه ماتریس فیلت دار

5-2-2- لبه ماتریس پخ دار

5-3- لقیها و تلرانس ها

5-3-1- محاسبات ابعاد سنبه و ماتریس

5-4- ورق گیر (Blank holders)

5-4-1- ورق گیر ها

5-4-2- فشار ورق گیر

5-4-3- نیروی ورق گیر

5-4-4- ترمزهای کشش

5-5- قالب های تک عملیاتی

5-6- قالب های چند کاره

5-7- قالب های چند مرحله ای

5-8- قالب های کشش و قطعات کروی و سهمی گون

5-9- قالب های نازک سازی (اتوکاری) (Ironing dies)

فصل ششم: طراحی قالب کشش عمیق نیم توپی

فهرست اشکال
 

 

دانلود فایل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۲:۵۷
elisa del
سالنامه کابل سال 1311

سالنامه کابل قدیمی‌ترین سالنامه‌ افغانستان است که به طور منظم انتشار یافته است

دانلود سالنامه کابل سال 1311

سالنامه کابل
سال 1311
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل rar
حجم فایل 92016 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 320

سالنامه کابل قدیمی‌ترین سالنامه‌ افغانستان است که به طور منظم انتشار یافته است.

«انجمن ادبی کابل»، ماهنامه‌‌ی را به نام «مجله کابل» در 15 خرداد 1310خورشیدی به زبان فارسی انتشار داد. این مجله به نشر موضوعات مختلـف علمی، ادبی، تاریخی و اجتماعی می‌پرداخت. افزون بر انتشار مجله، این انجمن به تصحیح و تصدیق کتاب‌‌های تألیف‌شده کمک می‌رساند و پـیرامون ترجمه‌های ادبی و تاریخی اظهار نظر می‌کرد.

«انجمن ادبی کابل»، در پایان سال 1311 خورشیدی، نخستین سالنامه را در افغانستان با عنوان «سالنامه کابل» که در برگیرنده‌ی رویدادهای مهم سال، مقالات و گزارش‌های ادبی، هنری و تاریخی بود، به زبان فارسی چاپ و منتـشر کرد.

دانلود سالنامه کابل سال 1311

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۲:۵۴
elisa del
دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی وال پست ویرایش جدید 99

دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی wallpost ( وال پست ) ویرایش جدید 99

دانلود دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی وال پست ویرایش جدید 99

دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی wallpost وال پست ویرایش جدید 99
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل dwg
حجم فایل 389 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی میانقاب غیرسازه ای وال پست (wallpost) جدید دیوار ها با بازشو و بدون باز شو و جان پناه بام .

دانلود دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی وال پست ویرایش جدید 99

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۲:۵۲
elisa del
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل dwg
حجم فایل 589 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

سازه نگهبان ، سازه ای است برای محافظت و جلوگیری از ریزش گودها که انواع مختلفی دارد. در سال های اخیر در اجرای عملیات گودبرداری، مهار کردن دیوارهای مجاور سازه روشی رایج برای ایمن کردن گود می باشد. اما نکته ی مهم اینجاست که علاوه بر مهار کردن دیوارهای مجاور، باید تدبیراتی هم برای نگه داشتن خاک زیر سازه های مجاور گود داشته باشیم. با استفاده از روش های مختلف سازه نگهبان می توانیم گود را ایمن کنیم.

اگر بتوانیم خاک زیرین را نگه داریم خود به خود سازه ی روی خاک هم می ایستد اما اگر سازه را نگه داریم در صورتی که خاک حرکت کند، ساختمان فرو می ریزد. در این مقاله در رابطه با روش های اجرای سازه نگهبان صحبت می کنیم.

انواع روش های پایدارسازی گود

۱. سازه نگهبان خرپایی

این روش، رایج ترین شیوه ی سازه نگهبان در گودبرداری های عمق کم است. در این روش خاکبرداری و تکمیل سازه نگهبان و همچنین پر کردن پشت سازه نگهبان با مصالح مناسب به صورت مرحله ای می باشد.

۲. سازه نگهبان مهار متقابل

نام دیگر سازه نگهبان مهار متقابل، روش پشت بندهای افقی و مایل است که برای جلوگیری از تغییر مکان جانبی در گودهایی با عرض کم و در محیط های شهری استفاده می شود.

۳. سازه نگهبان نیلینگ (میخ گذاری یا میخکوبی)

سازه نگهبان دیگر، روش نیلینگ بر مبنای مسلح کردن خاک با استفاده از المان های فولادی می باشد. در این روش ابتدا خاک را تا عمق پایداری که به نوع خاک و موارد دیگری بستگی دارد (بین ۲ تا ۴ متر) به صورت مرحله ای بر می دارند، سپس با استفاده از ماشین حفاری دریل واگن سوراخ های افقی و مایل با شیب حدود ۱۵-۱۰ درصد و با قطر حدود ۱۵-۱۰ سانتی متر در سطح گود به فاصله های ۲ تا ۱ متری به وجود می آورند.

۴. سازه نگهبان انکراژ

نام های دیگر روش انکراژ دوخت به پشت، میل مهار و استرند می باشد که یکی از روش های بسیار موثر به عنوان سازه نگهبان در پایدارسازی گودهای عمیق است که مراحل اجرایی روش سازه نگهبان انکراژ تا حدود بسیار زیادی شبیه روش نیلینگ می باشد

۵. اجرای شمع درجا

استفاده از شمع های بتنی درجا یکی از روش های عالی برای افزایش پایداری جداره ی گودبرداری می باشد که در انواع خاک های نرم و سخت اجرا می شود.

۶. سپرکوبی

در این روش ابتدا در طرفین گود سپرهایی را می کوبیم و بعد کوبیدن سپرها خاکبرداری را شروع می کنیم. زمانی که عمق خاکبرداری به عمق کافی رسید، در کمرکش سپرها و بر روی آنها تیرهای پشت بند افقی را نصب می کنیم. سپس المان های فشاری قائم را در جهت عمود بر صفحه سپرها به این پشت بندهای افقی وصل می کنیم سپرها و پشت بندها و المان های فشاری در عرض های کم و خاک های غیر سست معمولا از نوع چوبی است ولی در عرض های بیشتر و خاکهای سست تر باید از سپرها، پشت بندها و المان های فشاری فلزی استفاده کنیم.

دانلود دانلود نمونه نقشه ویرایش جدید اتوکد سازه نگهبان با دیتیل و جزییات کامل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۲:۴۰
elisa del
پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن

مک دونالد روند پیشرفت مک دونالدز قوانین مهم و خاص در مک دونالد عوامل موثر در موفقیت مک دونالدز

دانلود پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن

مک دونالد
روند پیشرفت مک دونالدز
قوانین مهم و خاص در مک دونالد
عوامل موثر در موفقیت مک دونالدز
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1239 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

 

فهرست مطالب

 

 

مقدمه

تاریخچه مک دونالدز

روند پیشرفت مک دونالدز

ری کروک

برند سازی ری کروک

توسعه شعبه های مک دونالدز

قوانین مهم و خاص در مک دونالد

جنگ برگرها

دهه 90 و مشکلات مک دونالدز

مک دونالد و جذب کودکان

برندهایی که مک دونالدز خریداری کرد

عوامل موثر در موفقیت مک دونالدز

سرانجام ری کروک

نکاتی جالب در مورد مک دونالدز

انتقادات وارده بر مک دونالدز

منابع

 

 

مقدمه

مک دونالد بزرگ ترین رستوران زنجیره ای فست فود در سرتاسر جهان است، در ۱۲۰ کشور دنیا 40 هزار شعبه دارد و روزانه به ۶۸ میلیون مشتری سرویس دهی می کند. مک‌دونالد نه‌تنها از نظر تعداد شعبه‌ها، بلکه از نظر ارزش نیز باارزش‌ترین برند فست‌فودی جهان محسوب می‌شود.

ارزش برند مک‌دونالد چیزی در حدود ۱۳۰.۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. تنها شرکت ارائه‌ی غذا که می‌تواند با مک‌دونالد رقابت نزدیکی داشته باشد، کافه‌های زنجیره‌ای استارباکس است.

مک‌دونالد صرفاً نامی بزرگ در صنعت فست‌ فود نیست و توانسته در جمع برندهای مطرح جهانی نظیر اپل، آمازون و فیس‌بوک نیز بدرخشد.

مک دونالد یکی از نمونه های بارز موفقیت در دنیای کسب و کار است و بسیاری روند رشد این شرکت را الگوی خود قرار می دهند. اما رستوران مک دونالد چطور به این موفقیت عظیم رسید و از کجا کار خود را آغاز کرد؟

 

تاریخچه مک دونالد

این کسب و کار در اواخر دهه ۱۹۳۰ و توسط دو برادر به نام های ریچارد و موریس مک دونالد در کالیفرنیا راه اندازی شد. آن ها ابتدا یک غرفه کوچک هات داگ فروشی در نزدیک محل برگزاری مسابقات اسب سواری در سانتا آنیتا کالیفرنیا داشتند. در سال ۱۹۴۰ برادران مک دونالد رستوران باربکیویی در سن برناردینو کالیفرنیا راه اندازی کردند و در سال ۱۹۴۸ آن را به یک رستوران همبرگر فروشی تبدیل کردند.

 درون این دکه عملاً جایی برای نشستن وجود نداشت و تنها چند چهارپایه در بیرون آن به چشم می‌خورد. برادران مک‌دونالد چند پیشخدمت را استخدام کردند تا به ماشین‌های سرراهی که در محوطه‌ی پارکینگ توقف می‌کنند، خدمات ارائه دهند. کسب‌وکار برادران مک‌دونالد خیلی زود شکوفا شد و آن‌ها در یک سال درآمد خیره‌کننده‌ی ۲۰۰,۰۰۰ دلار را به دست آوردند.

 این رستوران تمرکز خود را روی همبرگر، نوشابه، چیپس و شیرینی پای قرار داده بود.

وقتی‌که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، رقابت رستوران‌ها در سن برناردینو بالا گرفت. برادران مک‌دونالد در سال ۱۹۴۸ متوجه اتفاقی شگفت‌انگیز در مورد منوی کباب‌هایشان شده بودند؛ ۸۰ درصد از فروش آن‌ها از همبرگرها بود. ریچارد مک‌دونالد در کتاب «مک‌دونالد: در پشت قوس‌ها» می‌گوید: «ما هرچه بیشتر کار می‌کردیم، بیشتر همبرگر می‌فروختیم .»

 

و..............

 

فایل پاورپوینت 31 اسلاید

دانلود پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۰ ، ۱۲:۴۰
elisa del